onsdag 1 september 2004

Vi skriver september 2004,

och jag vill hälsa er varmt välkomna till en ny era inom svensk filmbevakning. För den nytillkomne kan jag berätta att konceptet Conan the Librarian startade sin levnad på internet i februari 2001 och växte snabbt från ett blygsamt hobbyprojekt till en av Sveriges mest välbesökta filmsajter med fem tusen träffar per dygn och enormt intresse från såväl massmedia som filmbranschen. Upphovsmannen, den karismatiske kulturarbetaren Per Perstrand, utvecklades under tre intensiva år från obskyr filmnörd till en av de tyngsta maktfaktorerna inom svensk film med talrika uppdrag för olika aktörer, flitigt anlitad som såväl föredragshållare som coach/mentor för unga talanger (senaste konsultjobbet var i samarbete med SF Media när jag inför dvd-releasen 25 augusti döpte om Mongolpiparen till Nåt i kikaren).

Sannsagan fortsätter med oförminskad styrka; nu alltså i ett nytt spännande forum. Än så länge har jag flyttat över alla texter från 2004, de finns tillhanda bara ett musklick bort i arkivet i högermarginalen. Material från eran 2001-03 finns än så länge kvar på den gamla adressen http://rorbecker.com/conan.

Enjoy! Och kommentera gärna om ni tycker något. Det är bara att klicka på "comment" och följa sitt hjärtas röst.

/C

1 kommentar:

Anonym sa...

tjenare. diggar din nya outfit. grym. känner mig speciellt nöjd över att ditt porträtt är taget i Mellanfjärden. Styrker byns identitet om man säger så.