måndag 26 september 2005

Sex minuter av mitt liv som jag aldrig, aldrig får tillbaka

Skit i Kate Moss - H&M:s största problem just nu är att de gjort en reklamfilm som målgruppen skrattar åt. Det kändes säkert som en lysande idé att kasta ett gäng miljoner på ett toppnamn som Dave LaChapelle och låta honom brassa iväg - men resultatet är olidligt pretentiöst. En banal variant på Romeo & Julia lagom för en snutt på 30 sekunder men här utsträckt till nära sex (!) oerhört långa minuter av wailande (av Mary J Blige som borde veta bättre) om evig kärlek som lär få Shakespeare att spinna i myllan. Häng kvar till slutet då filmhistoriens mest skjutkåta polis reflexmässigt blåser skallen av en tjej som plötsligt lyfter en mobiltelefon som han stått och stirrat på i fem minuter. Det lär kosta H&M en duktig slant att köra en så lång reklamfilm på båda biokedjorna, men nu har jag sett den på tre olika visningar och varje gång har kidsen hånskrattat åt the reklamfilm that just would not quit. Vilket knappast var meningen.

Inga kommentarer: