tisdag 21 augusti 2007

Ja hej det var Rickard Sjöberg här...



Imorgon går en av mina drömmar i uppfyllelse - jag ska äntligen bli livlina i tv. Det är min vän O som ska vara med i Postkodmiljonären som spelas in i Götlaborg onsdag eftermiddag. Det vore förstås oerhört bizarrt att bli uppringd av Rickard, men jag är inte direkt orolig - O vet i stort sett allt (han blev stormästare på Jeopardy för några år sen) och filmfrågorna i såna här sammanhang brukar vara typ Vem regisserade Gudfadern-filmerna eller Vilket land kommer Fellini från, så jag tror det ska gå vägen. Men håll gärna en tumme att jag inte fuckar upp!

UPDATE, onsdag em: det sket sig tyvärr - O kom inte med, så Rickard behövde inte lyfta luren. Så kan det gå.

Andra bloggar om: , , , ,

4 kommentarer:

Emma sa...

Oooooohhhhh, så spännande! Bryt ett ben!

Ulrika Good sa...

Men när det börjar gälla mer pengar ändras svårighetsgraden rätt snabbt från: "Hur många var de sju dvärgarna i Snövit?" till "Vem var längst av de sju samurajerna?".

Conan sa...

Hehe. Jag är körd! Var det Toshiro Mifune?

M sa...

Lycka till! Och längst, var inte det snövits danspartner?