torsdag 15 november 2007

Festivaldax!



Stockholm filmfestival is upon us, med ett matigare program än på länge. Av de filmer jag lyckats se hittills kan jag ytterst varmt rekommendera Paul Haggis In the Valley of Elah, Gus Van Sants Paranoid Park, Corbijns Ian Curtis-film Control (japp, den ÄR lysande - yay!) och kanske mest av allt Josef Fares Leo som är fullkomligt knäckande. Jag har peppat mer om detta på Weird Science så titta gärna in där om du fördrar dina blogginlägg monsterlånga.

Till veckan ska jag försöka klämma tokhypade indiehitten Juno, Little Odessa/The Yards-regissören James Grays We Own the Night, Richard Schickels doku Spielberg on Spielberg och Rob Zombies nyversion av Halloween och lite mer. Idel amerikanskt, och i stort sett alla kommer upp på svensk bio så småningom... men what the hell, jag är för bekväm för att orka leta reda på de rumänska guldkornen i år. Ser hellre potentiellt usla remakes på lysande skräckfilmer. So sue me! Vi ses i trängseln på Skandia.

Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: